2016. október 9., vasárnap

CSONTVÁZ ISCHLER !! #Halloween

Szerintem végre eljutottunk ahhoz az időszakhoz, amikor már nem furcsa Halloweeni dolgokról beszélni, hiszen már "csak" három bejegyzés, és megérkezik a nap, amire készülünk itt, a blogon is!

Mivel már készítettem egy pár receptet ebben a témában ( ITT elolvashatjátok az összeset!), féltem, hogy egyszer csak elfogynak az ötletek.
Szerencsére nem történt ilyen, így ma is egy finom, Halloweeni sütivel érkeztem!

Apukám egyik nagy kedvencét, az Ischlert gondoltam újra, és kis csontvázakat készítettem. Nagyon egyszerű, és mutatós. Tuti nagy kedvenc lesz, nálunk mindenki imádta (persze, apával az élen:D)

Előző ischleres bejegyzés: Jing - Jang Ischler!

CSONTVÁZ ISCHLER!




Hozzávalók

- 36 dkg liszt
- 250g vaj
- 10 dkg porcukor
- 10 ek cukrozatlan kakaópor
- 1 csomag sütőpor
- 1 csomag vaníliás cukor

- ember alakú sütikiszúró (én mézeskalács figurát használtam)
- étcsokoládé
- tejcsokoládé
- étolaj
- szederlekvár

A cukormázhoz
- porcukor
- citromlé
- tej

Összegyúrjuk a tésztát, én ezt kézzel szeretem csinálni, szerintem így lesz a legjobb állagú! (Bővebben a tésztáról ITT!)
10 perc pihentetés után, kakaóporral megszórt felületen kinyújtjuk kb 1 cm vastagságúra. A kakaóporos "lisztezés" nem hagy fehér foltot a sütiken. Szeretem ezt a technikát, fantasztikus illat lesz tőle más a sütés előtt is!:)
Kiszaggatjuk a kis emberkéket, és 10-12 percig sütjük őket 180fokon!

Miután kihűltek a sütik, összetapasztjuk őket a szederlekvárral.
Ezután megolvasztjuk a csokoládékat (a tej,- és az étcsoki aránya ízléstől függ) és hozzáadunk egy kis olajat, hogy szép fényes legyen a bevonat. Az ischlerek egyik oldalát bevonjuk csokival, és hagyjuk teljesen megszilárdulni. (Tehetjük hűtőbe is!)

Elkészítjük a cukormázat.
Nem írtam pontos mennyiséget, mert ez függ az elkészíteni kívánt mennyiségtől.
Igazából kb 200g porcukorba csepegtetünk egy kis citromlevet és tejet, amíg egy sűrű massza állagot nem kapunk. Folyamatosan kevergessük, így egyszerűbb eldönteni, hogy mennyi tej kell még a máz állaghoz.
A mázat zacskóba kanalazzuk, kivágjuk a végét. Ezzel készítjük el a csontváz mintát az ischlerekre! (Mintának használhatjátok a kész sütiket itt a blogon!)

upsz!
Kakukktojás?



Jó étvágyat!
Noémi

3 megjegyzés: