2016. augusztus 27., szombat

MICKEY EGÉR SAJTOS PEREC! Lépésről lépésre!!

Egyértelműen az egyik kedvenc kiskori emlékem a perecvásárlás a piaci pékségben, mamával.
Tisztán emlékszem, hogy az sós perec volt, de később pedig már a sajtosért voltam oda, így most is e ellett döntöttem.

Természetesen, nem lenne ez sem egy Süsd Agyon! bejegyzés, ha csak egy sima perecet készítenénk, úgyhogy Mickey egeret is fogunk formálni a tésztánkból. Ehhez készítettem "lépésről-lépésre" képeket, hogy egyszerűbb legyen, elkészíteni.

MICKEY EGÉR SAJTOS PEREC!



Hozzávalók

A tésztához:
- 500 g liszt
- 3 tk só
- 260 ml tej
- 7 g szárított élesztő (vagy 25 g friss)
- 1 tk cukor
- 3 ek étolaj

A főzéshez:
-1 liter víz
- 1,5 ek szódabikarbóna

A kenéshez
- 1 tojás

1. A hozzávalókból viszonylag kemény, rugalmas tésztát gyúrunk, és letakarva hagyjuk megkelni.
2. A tésztát részekre vágjuk, és először egy agy kört formálunk (lásd:1. kép).
Ezután egy kisebb ovális jön a körbe (lásd:2. lép), majd a két szeme, amikhez kis "rudakat" készítünk, és hozzátapasztjuk az oválishoz (lásd:3. kép).
Végül két hurok kapcsolódik a fejhez fülként (lásd:4. kép).

3. Az egy liter vize és a szódabikarbónát felforraljuk, és 15 másodpercre belehelyezzük a perecet. Ha túl nagy lett a Mickey perec, akkor a konyhai ecsettel is átitathatjuk!

4. Így hagyjuk őket pihenni 15 percig, majd tojással bekenjük.  210 fokra előmelegített sütőben 14 percig sütjük, ekkor megszórjuk a pereceket sajttal, és hagyjuk még olyan 3-4 percig sülni.
Én a maradék tésztából készítettem mini sajtos pereceket is.


Frissen a legfinomabb!:)




Jó étvágyat!
Noémi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése