2016. április 3., vasárnap

Házi Tavaszváró Puding! Vanília és Csokoládé ízesítésben!!

Az utóbbi időben elég sok nehéz/tömény süteményt készítettem, így már inkább valami könnyebbet kívántam. A családban mindenki a pudingra szavazott, de valamiért nem akartam ismét az előre gyártott pudingport használni.
Keresgéltem egy kicsit, és elkezdtem kikísérletezni a saját puding verziómat, ami mára az egyik kedvencünk lett! Talán ezt a receptet érzem igazán magaménak, hiszen bár mindegyik recept a sajátom, ezzel elég sokat kellett szenvednem, mire "tökéletes" lett.
Íme a recept!

Hozzávalók

Vanília puding

- 240 ml tej
- 45g cukor
- 3 tojás SÁRGÁJA
- 40g vaj
- 2 ek kukoricakeményítő
- fél vanília rúd vagy 2ek vanília aroma

Csoki puding

- 250 ml tej
- 40g cukor
- 3 tojás sárgája
- 40g vaj
- 2 ek kukoricakeményítő
- 2 ek cukrozott kakaópor


 Mivel a két puding elkészítése között nincs különbség, így megpróbálom egyszerre felvázolni az elkészítést.

1. Vegyünk elő egy nagyobb keverőtálat, és tegyük bele a vajat (HA vanília aromával dolgozunk, akkor azt is adjuk a hozzá!).

2. Egy serpenyőbe helyezzük bele a száraz összetevőket, tehát a kukoricakeményítőt és a cukrot . Ezeket keverjük el, majd adjuk hozzá a tejet, a tojás sárgáját, a vanília rúd kikapart belsejét és a héját is dogjuk bele.

3. Közepes lángon főzzük a pudingot folyamatos kevergetés mellett, amíg össze nem sűrűsödik. Ez körülbelül 5-6 percet vesz igénybe! 3 perc körül kivehetjük a vanília rudat is, ekkorra már kifőlt belőle az aroma.

4. A még forró pudingot öntsük rá a tálban előkészített vajra, és keverjük el őket!

5. Hagyjuk hűlni egy kicsit, majd adagoljuk formába, és hűtőben hűtsük le 3-4 óráig.

6. Díszíthetjük bármivel, én birsalma lekvárt és meggybefőttet használtam, amiből tettem a két puding réteg közé is.

Ahogy említettem, a csoki puding elkészítése is ugyanezt a procedúrát igényli, a kakaópor hozzáadásával, és a vanília rúd kihagyásával! Csak figyeljünk az eltérő hozzávaló mennyiségekre!



























Remélem, megfog érni egy próbát a házi puding, hiszen sokkal finomabb, és igazibb íze van!:)

Jó étvágyat!
Noémi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése