2016. július 13., szerda

Gluténmentes Avokádó Brownie - #EgészségesSzerda!

Az egyik kedvenc süteményem a brownie, azonban ez egyáltalán nem a legdiétásabb finomság.
Ma egy alternatív receptötletet hoztam az #EgészségesSzerda alkalmából. 
Avokádóból készítünk brownie-t, amiben a legjobb, hogy magát az avokádót nem érezzük majd benne. 
Krémessé teszi a tésztát, és egészséges is. 
A recept gluténmentes, azonban elég sok csokit teszünk bele, így a mértéket így is tartsuk!:)

GLUTÉNMENTES AVOKÁDÓ BROWNIE!




Hozzávalók

- 1 puha avokádó
- 2 tojás
- 100 g étcsokoládé
-  70 g nádcukor ( ha édesebbre szeretnénk, adhatunk hozzá többet!)
- 1 tk vanília aroma
- 1 tk sütőpor
- csipet só
- 85 g cukrozatlan kakaópor
- kb. 2 ek víz (változó lehet!)

Egy tálban pürésítsük krémesre az avokádó húsát a tojásokkal, vanília aromával és a vízzel. Én botmixert használtam, szerintem ezzel a legegyszerűbb. 
A püréhez szitáljuk hozzá a kakaóport, a sütőport és a sót, majd adjuk hozzá a cukrot is! A keveréshez érdemes egy fakanálra vagy spatulára váltani. 
Ha a brownie tésztánk darabos, adjunk még hozzá vizet. Egy sűrű, ragacsos masszát kell kapnunk!

A tésztát kanalazzuk agy sütőpapírral bélelt tepsibe. Én egy 18cm-es tortaformát használtam, de egy négyzet alakú tepsi sokkal praktikusabb. 
180fokra előmelegített sütőben 20-25 percig sütjük a brownie-t.
Miután kihűlt, kockázzuk fel és hidegen, esetleg fagylalttal tálaljuk!
Készíthetünk házi fagyit is hozzá, ITT az oreo fagyimról olvashattok!


Jó étvágyat!
Noémi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése