2016. augusztus 21., vasárnap

VAJAS CROISSANT RÁK FORMÁBAN!! Lépésről lépésre!

Kiskoromban rengeteg csomagolt corissan-t ettem, annak ellenére, hogy anya mindig megjegyezte, mennyire egészségtelen.
Egy ideje már nem volt szerencsém egyhez sem, így azt gondoltam, hogy itt az idő egy kis nosztalgiára...hát...mondjuk azt, hogy nem igazán értem az öt éves énemet.

Ma megmutatok egy egyszerű, alap vajas croissant receptet, ami fogyasztható sósan és édesen is!
Mi nagyon szeretjük egy kis lekvárral, vagy akár szendvicsként!

VAJAS CROISSANT RÁK FORMÁBAN!





Hozzávalók (8 kisebb croissant-hoz!)

- 350 g liszt
- 20 g  cukor
- fél kávéskanál só
- 5g  szárított élesztő vagy 25g friss élesztő
- 80 g natúr joghurt
- 100 ml tej
- 1 tojás

a rétegezéshez:
- 80 g  olvasztott vaj

a kenéshez:
- 1 tojás

Dekoráció
- az ollókhoz: kaliforniai paprika
- a szemhez: fogpiszkáló, papír, fekete filc, olló ragasztó
                 
1. Én szeretem felfuttatni az élesztőt, de szárított élesztő esetében ez kihagyható. A tejet felmelegítem, majd beleszórom az élesztőt és a cukrot. Letakarom, és kb 5 perc alatt fel is fut az élesztő.
2. Ezalatt összekeverem a száraz összetevőket, amik a liszt és a só.
3. Hozzáadom a joghurtot, és a tejben felfutott élesztőt, majd elkezdem kézzel összegyúrni.
4. Mikor egybe állt a tészta, letakarom és meleg helyen duplájára kelesztem.
5. A megkelt tésztát 8 kis gombócra osztom, és mindegyiket kb 18 cm átmérőjű körré nyújtom ki. Egy azonos cm átmérőjű tortakarikát használtam segítségként.
6. Elkezdem rétegezni ezeket a kör lapokat. Az olvasztott vajjal alaposan megkenem a tésztát minden réteg előtt. Mikor végeztem, palacsintára emlékeztető tornyot kapok. Ezt 20 percre a hűtőbe teszem, hogy a vaj megszilárduljon!
7. Kinyújtom a rétegzett tésztát kb 1 cm vastagságúra. Próbálom megtartani a kör alakot. Nyolc darab háromszöget vágok, úgy, mintha egy pizzát szeletelnék. Ezeket egyenként feltekerem a szélesebb résztől kezdve, és a croissant végeit egy kicsit befelé forgatom, hogy jobban emlékeztessen egy rákra! Ekkor megkenem őket tojással, hogy fényesebbek legyenek,


8. Sütőpapírral bélelt tepsiben sütöm őket 180 fokon 20 percig.













A dekorálásnál az ollókhoz félbevágtam a kaliforniai paprikát, kivágtam a magházat, és először késsel egy oválist formáltam. Ennek a végét bevágtam egy kis háromszög alakban. Készítsünk kétszer annyi ollót, mint amennyi croissant-unk van! A croissant két végéhez illesztettem az "csápokat",amiket sós töltelék esetében hozzá is el lehet fogyasztani.
A szemhez pedig egyszerűen köröket vágtam ki papírból, és filccel megrajoztam a szemeket, majd felragasztottam őket a fogpiszkálókra, amiket a croissant tetejébe szúrtam.

Jó étvágyat!
Noémi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése