2016. szeptember 7., szerda

Körtés Főzött Zabkása! #EgészségesSzerda

A suli első (teljes) hetének a közepén járunk, ami azt jelenti, hogy már csak 176 napot kell túlélnünk a nyári szünetig. YAY!:)

Azonban, igenis vannak dolgok, amikkel jobbá lehet tenni ezt az időszakot, és az első és legfontosabb az a: kaja.
Tekintve, hogy a reggeli a legfontosabb étkezés, nem szeretem kihagyni, habár az idő néha ellenem dolgozik.

A mai #EgészségesSzerda receptet elkészíthetjük már az előző este, és reggel csak az elfogyasztására kell időt szakítanunk.
A zabkása rengeteg energiát ad, laktató, és nagyon egészséges! Sok mindennel fel lehet dobni, ma körtét választottam, de ugyanúgy működik almával is!

KÖRTÉS FŐZÖTT ZABKÁSA!



Hozzávalók (1 nagyobb adaghoz, 1 személyre)

- 50 g zabpehely
- 100 ml tej
- 10 ml víz
- 1 ek vanília aroma
- csipet só
- méz
- egy kisebb körte

Egy lábosban felforraljuk a tejet a vízzel, vanília aromával és csipet sóval.
Mikor felforrt, a lángot a legalacsonyabb fokozatra vesszük, és hozzáadjuk a zabpelyhet.
10 percig főzzük alacsony lángon, majd hagyjuk kihűlni. Mézzel izesítjük.
Lereszeljük a körtét (én nagyobb lyukú reszelőt használtam) és beleforgatjuk a zabkásába.
Ez a lépés opcionális, de én vágtam még egy kis körtét a tetejére, és megszórtam fahéjjal.
Hűtve tárolva 2-3 napig fogyasztható!

Tipp:
 Fogyasztás előtt mindenképpen várjuk meg, amíg teljesen kihűl a zabkása, hiszen ezalatt is sűrűsödik. (A zabpehely megszívja magát.)



Jó étvágyat!
Noémi


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése