2017. július 3., hétfő

A SZÜRKE IZÉ Recept- A Szépség és a Szörnyeteg

Korábban már írtam Disney mesék ételeiről a blogon ( lásd: Hófehérke Almás pitéje ITT!), és úgy gondolom, hogy ezt a szép szokást fent kell tartani. 
A mai bejegyzésben is valami hasonlóval próbálkozom. 

Valójában ennek a receptnek van egy kis háttérsztorija. 
Természetesen, milliószor láttam már a mesefilmet, de amikor megtudtam, hogy élőszereplős film is készül a történetből, ráadásul Emma Watson főszereplésével, hát már akkor tudtam, hogy imádni fogom. 
A szürke izé (the grey stuff) Belle első kastélyi vacsoráján jelenik meg, hozzá kell tennem, hogy csak futólag. Mégis (főleg Amerikában) az emberek teljesen odáig vannak a szürke izétől, annyira, hogy DisneyLandben már meg is lehet kóstolni!

Én is innen kaptam az inspirációt, és elkészítettem a saját szürke izémet:) Nem kell félni, az íze sokkal jobb, mint a becses neve. Egy kekszrétegen lekvárral megkent minimuffin csücsül, melyet oreos/pudingos krémmel vontam be.
Íme a recept!

A SZÜRKE IZÉ Recept



Hozzávalók:
A pite tésztához ( a süti alapja):
- recept és elkészítés ITT!
- linzer sütikiszúró
A muffinokhoz: (12 muffinhoz vagy 24 minimuffinhoz)
- 30 dkg liszt
- 10 dkg cukor
- 3 ek olaj
- 2 ek méz
- 1,5 dl tej
- 5 dkg olvasztott vaj
- 1 tojás
- 1 cs vaníliás cukorú
- 2 kk sütőpor
- 3-4 ek kakaópor
A krémhez: 
- 2 csomag vaníliás vagy fehér csokis pudding
- 5,5 dl tej
- 125 g puha vaj
- 4-5 oreo keksz
- 6 ek cukor

1. Elkészítjük a pitetésztát, hűtés után kinyújtjuk és a sütikiszúróval kiszúrunk 24 formát. Ezeket 180°C-on kisütjük 10-15 perc alatt.
2. Elkészítjük a muffinokat. Mivel, ez egy nagyon egyszerű recept, minden hozzávalót összekeverünk és kisütjük a mini muffinokat 180°C-on 15-20 perc alatt. (Ha nincs mini muffinsütőnk, használhatunk hagyományos muffinsütőt is. Ebben az esetben egy kicsit le kell faragnunk a muffinokból, hogy ne legyenek túl nagyok a linzerformához!)
3. A krémhez felfőzzük a puddingot a 6 ek cukorral és az 5,5 dl tejjel. Mikor langyosra hűlt, kézi robotgéppel krémesítjük és hozzáadjuk a vajat is. 
4. Az oreo kekszeket összetörjük és hozzáadjuk a krémhez, hogy egy szürkés színt kapjunk. 
5. Most már csak össze kell állítani a sütiket. A linzerre lekvárral illesztjük a muffint, de előtte levágjuk a tetejét, hiszen fejjel lefelé kell rátennünk. A krémet habzsákba töltjük egy csillag csővel a végén. A muffin köré nyomjuk. Ajánlott hűtőbe tenni, hogy egy kicsit megszilárduljon a krém. 
Én tettem rá egy kis cukorszóratot is, de ez opcionális. 




Jó étvágyat!
Noémi:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése