2018. március 15., csütörtök

CSINGILING RÓZSABRIÓS!

Mostanában újranéztem egy csomó gyerekkori Disney mesét, és a Pán Péter után böngésztem is egy kicsit a neten. Találtam egy gyönyörű festményt Csingilingről, amin egy csomó gyönyörű rózsa között álldogál, és hát...valamiért rögtön az jutott eszembe, hogy ezt nekem valahogy meg kell sütnöm. 🙈
Úgyhogy elkezdtem kísérletezni a briós receptem formálásával, és a második próbálkozásra már rózsáknak nevezhető sütiket kaptam. 
Íme a recept:)

CSINGILING RÓZSABRIÓS!



Hozzávalók: (kb 10 brióshoz)                     A cukorsziruphoz:
- 500 g liszt                                                     - 1 dl víz
- 60 g olvasztott vaj                                        - 4 ek cukor
- 60 g porcukor
- 250 ml langyos tej
- 25 g friss élesztő
- 2 kávéskanál fahéj
- 3 tojássárgája

1. Az élesztőt felfuttatjuk 1 dl meleg tejben, amibe tettünk 1 tk porcukrot is. 
2. A lisztet elkeverjük a fahéjjal és a maradék porcukorral. A közepébe készítünk egy mélyedést és ebbe fogjuk önteni a folyékony hozzávalókat. Tehát ide megy a 3 tojássárgája, a maradék tej és az olvasztott vaj, illetve a már felfutott élesztő.
3. Alaposan összegyúrjuk a tésztát, majd meleg helyen duplájára kelesztjük (40perc-1óra).
4. 2 db 12- es muffinsütőt veszünk elő. Minden második mélyedést vajazunk ki, hogy ne érjenek majd egymásba a rózsák sütés közben. Ha nincs két muffinsütőnk, akkor először csak egy adagnyi(6db) rózsát készítsünk el, és utána a maradékot. 
5. A kelesztés után 2-3mm vastagságúra nyújtjuk a tésztát és egy 4-5 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval köröket szúrunk ki. Egy rózsához 8 szirmot használunk. A szirmok egyik felét kenjük meg olvasztott vajjal, hogy sütéskor ne tapadjanak egymáshoz. Az első korongot félbehajtjuk,  ezzel szemben ráhajtjuk a másodikat, majd oldalt, ahol találkoznak ráhajtjuk a harmadikat. Ezt a folyamatot addig ismételjük, amíg el nem fogynak a szirmok egy virághoz. Ekkor a kivajazott formába tesszük.
6. A rózsabriósokat még egyszer pihentetjük sütés előtt kb 30 percig. Ezután bőségesen megkenjük őket az összefőzött cukorsziruppal és letakarjuk a tepsit alufóliával. 180°C-ra előmelegített sütőben sütjük 20-25 percig. Az utolsó 5 percnél levesszük a fóliát. 
7. Mikor megsültek, rögtön vegyük ki őket a formából, nehogy bevizesedjenek. Én még készen is szeretem őket megkenni cukorsziruppal, hogy ne legyenek szárazak, majd rendesen megszórjuk a rózsákat kristálycukorral. 

Ez a videó segíthet a rózsák megformálásában: https://www.youtube.com/watch?v=zFv7hHei9Hc










Jó étvágyat!
Noémi


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése